Filtr pevných částic: Časovaná bomba v každém turbodieselu

 

 Vše, co vás zajímá o problematickém dílu, který s sebou povinně vozí všechny nové turbodiesely.

 

Filtry pevných částic se v naftových motorech zabydlely v roce 2000 průkopníkem byla značka Peugeot, od poloviny minulého desetiletí některé značky (BMW, Mercedes, Peugeot) začaly tuto „výbavu“ dodávat na západoevropské trhy standardně pro všechny modely. Od nástupu emisní normy Euro 5 už neexistuje žádná výjimka – každé nové osobní auto od roku 2009 dál zkrátka filtr má. Tedy pokud jezdí na naftu. Potom nevypouští oblaka viditelného kouře a splňuje aktuální emisní limity.

 

 

 Tím se seznam částí dieselového auta, které si dříve nebo později řeknou o výměnu, rozšířil o další relativně drahou položku. Však za posledních patnáct let prodělaly vznětové motory radikální vývoj. Vstřikovací tlak vzrostl z 1250 bar u první common railů na dnešních 2000 a více. Vyšší tlak znamená vyšší výkon a lepší účinnost, zároveň ale i větší namáhání. To je daň za extrémní výkony spojené s asketickou spotřebou nafty – parametry dnešních aut by před pár lety zněly jako z říše snů, ať už se bavíme o mimořádně dostupných a úsporných francouzských motorech, nebo výkonných superdieselech jako je Audi A6 3.0 TDI biturbo.

 

 A kolik takový filtr stojí? Cena se může výrazně lišit, nejčastější jsou ale sumy kolem12 až 30 tisíc korun. Životnost filtru přitom závisí na způsobu použití – může být menší než 100 tisíc, ale může dosáhnout i k 300 tisícům najetých kilometrů. Rozhodujících faktorů je celá řada, od použitého technického řešení u daného modelu po jízdní styl. Výrazně zkrátí životnost filtru PDF použití nekvalitního nebo dokonce oleje který není předepsán výrobce. Je to z důvodu že motor částečně spaluje motorová olej, drobné úniku oleje přes turbodmychadlo. Dochází k zanášení filtru pevnými složkami oleje a tím zacpání. Dále má na životnost zásadní vliv bezproblémové pracování motorových i el. systémů motoru. Nesmí motor nebo řídící jednota vykazovat závady nebo nefunkční prvky. V zásadě klapky sání, ventil AGR, žhavící svíčky, čidlo diferenčního tlaku atd.

 

Proto je velmi důležité při pravidelné servisní prohlídce kontrolovat komponenty motoru a vyčítat řídící jednotky!!  NÉ JEN ODSÁT NEBO VYPUSTIT OLEJ A NALÍT NOVÍ BEZ KONTROLY JAKO TO PROVÁDÍ VĚTŠINA NEODBORNÝCH RYCHLO SERVISU

 

 

 Nejvíce se filtr pevných částic likviduje důsledným ježděním na krátké trasy. Studený motor produkuje více pevných částic a filtr se nedokáže dostatečně ohřát, aby se mohl regenerovat (vypálit zachycené částice). Situace se ještě zhorší, když dojde k vypnutí motoru v průběhu samočinné regenerace. Přitom platí, že varovnou kontrolku se rozhodně nevyplatí ignorovat – když se rozsvítí, je nejvyšší čas vyrazit na alespoň 5minutovou jízdu klidným tempem a ustálenou rychlostí. Tak se totiž filtr vyčistí nejsnadněji a předejde se jeho definitivnímu ucpání.

Nebo nás navštívit k servisní regeneraci.

 

Filtry dokážeme také čistit, jak přes diagnostiku ŘJ tak i chemicky. Případně vyměnit za nový originální díl nebo neoriginální  a z restartovat ŘJ motoru.

 

       
   
adresa

Auto Flégr s.r.o.
Jana Palacha 324
530 02 Pardubice

 kontaktní informace

Tel.: +420 777 600 032
Tel.: +420 732 610 032
E-mail: info@autoflegr.cz
Web: www.autoflegr.cz

otevírací doba

Po - Pá: 8:00 - 17:00
 

 

   
Copyright © 2012 Auto FLÉGR - autoservis Pardubice, čištění interiérů vozidel
Homepage | Sitemap | info@autoflegr.cz
Webové stránky vytvořilo studio E-WORKS | XHTML 1.0 | CSS 2